hurra hurra hurra

Lilla jag fyllde år idag, känns jätte konstigt att jag inte är hemma i sverige och firar det med mina vänner hemma, släkt familj ni vet det klassiska som man liksom alltid gjort varje år men nu är jag med nya underbara vänner och i Spanien. Hur konstigt är inte det?
Men som sagt har min dag varit väldigt upp och ner. Vaknade och visste nu ska jag på matte i två timmar fanvad sämst och jag kom försent och fick ett viskande grattis av Lovisa och Julia och fick ett litet leende, men sen satte matten igång och allt bara sög. Hade också fått ett sms från mamma och pappa och skickade iväg ett sms till mamma att jag tackade så mycket och jag har en fett deppig dag. Precis då kommer Lisa in med en fett bukett av blommor och säger det är från din mamma Petra, Grattis på födelsedagen. Då kan vi prata tårar som bara rann mitt på matten och alla satt där inne, usch så jobbigt! Men sen var det lugnt! Kunde inte vara lyckligare och gick sen omkring med dom 17 rosorna och drog nog till en del uppmärksamhet, men det var skönt på något sätt, att folk tittade på mig och undrade vem det var till eller varför just jag fått dom. Grattis rullade in och jag blev gladare och gladare för varje människa som kom och sa det. Slutade ju tidigt så i skolan var jag inte så länge men gick hem och dunkade musik och gjorde en sallad, det var de godaste jag gjort alltså.
Josefin ringer och bah, vart är du? Eh, jag är hemma. Okej men du ska inte vara enam idag så jag kommer till dig sen går vi till lägenheten. Okej, hon kommer upp och går vidare till lägenheten och snackar en massa skit och njuter av vädret och att vi har möjligheten att bara gå dit när vi vill.
Tiden går och jag ska till frisören och fiza mitt hår och det blev så bra, slingorna och allting, mindre nöjd med klippningen men det får jag lösa ett tag framöver..tur att det växer ut igen säger jag bara!
Går sedan hem och dags att göra sig i ordning för middag med Lovisa, Julia och Josefin. Jag kommer sent till mötesplatsen som vi sagt "tidsoptimisten själv" men vad ska man göra. Kommer dit och får en dunder stor gruppkram och kommentarer om mitt hår och sen kommer två av det bästa presenterna. En bukett med klubbor och en hatt som det står Happy Birthday på med en tårta högst upp. Så jag får gå omkring i den när vi skull eleta efter en bakomat och om jag fick blickar, folk som tuta och hela grejen. Men sen vid middagen fick jag ta av mig den. Vi åt god mat och efterrätt och gud vad vi skrattat om olika filmer. Roliga kommentarer osv. Njöt varje sekund som jag satt där och hoppas ni också gjorde det. Proppmätta och belåtna går vi hemåt, nästan rullade fram.
Så nu sitter jag hemma och njuter sista tiden av dagen, svara på massa grattis och inlägg på facebook till Skrillex.
Fick även en liten present från min spanska mamma så att jag kommer ihåg henne säger hon, men det är klart jag aldrig kommer glömma bort henne eller någon här nere!
En sak till...jag gick in till personalrummet för att jag behövde hjälp av min mattelärare och han säger till alla om och om igen när det kommer in nya lärare också..." ja den hÄr tjejen fick en stor bukett rosor på mi lektion och blev så glad att tårarna rann, men jag tror dom torkat nu va?? hehe" Andra lärare gav mig kramar och sa grattis också, jätte kul verkligen!
Helt enkelt en lyckad födelsedag i España!!! Tack igen för alla gratulationer ni är bäst, ni gjorde min dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0