Det första ljuset lyser det första i min rad, jag ser den lilla lågan och känner mig så glad, nu vet jag riktigt säkert att julen ska komma

Tiden bara rinner på..från att må jätte dålig till att må het ok är en ganska bra sak och med tiden så slutar man tänka och bara lever. Nu börjar jag inse en hel del med denna resa..jag menar jag har redan gått en termin i spanien..om bara tre veckor kommer jag hem och jag har gått här en termin. Det känns så bra och jag har vuxit så det knakar. Hoppas folk förstår att detta inte har varit en dans på rosor för det har det inte, hur kul jag en kanske har haft och gjort en massa saker som ni hemma i sverige inte gör men tro mig det är jobbigt...men jag har klarat mig så bra om jag ska jämnföra med andra. Men dom är på bättringsvägen och det Är sa kul att se..jag har varit den som varit den starke, som tar hand om alla och sen nu när folk börjar må bra då inser man shit, men jag då? Därför blev det en smäll för mig just för att jag inte tog hand om mig själv. Så ett tips, ta hand om andra men vafan tänk mer på dig själv och våga säga det. Vi svenskar kan vara så försiktiga och vill bara hjälpa allt och alla och si och så..borde bli lite mer som spanjorerna, rakt på sak, säga vad vi tycker och tänker och bli lite tuffare helt enkelt! Men det lär vi oss med tiden men det går dubbelt så fort här nere.
Så hur ser det ut nu..jaa?
Jag går i plugget som vanligt och jag hade en skit veckan men sen förra veckan var det ganska lungt och jag kände inte att nu måste jag plugga det och det och massa annat varje dag. Jag kunde bara sitta och ta det lugnt. Umgås mycket med mina vänner, tränar och njuter av tiden men saknaden hem är outhärdlig. Men som sagt nu får jag andra tankar och det är plugg nu kommer det igen och jag ska fokusera stenhårt på det nu så att jag kan åka hem med gott samvete och veta att jag gjort allt jag kunnat. Ska ta och unna mig nästa vecka kanske med att gå och shoppa lite till mig själv men också julklappar..det är ju dags för det med nu, men vad fan ska man handla i Spanien som julklapp liksom? Jag är en smart flicka så jag kommer nog på något.
Nej nu orkar jag inte mer nu duschad, doftljus och värme nu kan jag nog sova.
Hasta Luego♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0